Dla rodziców // Poradnik dla Rodziców Szkrabusia


Szanowni Państwo, Drodzy Rodzice. Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy nasz Szkrabusiowy Poradnik, który mamy nadzieję pomoże Państwu w przygotowaniu młodych kolonistów do pierwszych, samodzielnych wyjazdów.

Szkrabusiowy Poradnik


Szanowni Państwo, Drodzy Rodzice…
Każdy, samodzielny wyjazd dziecka jest dla Rodzica prawdziwym wyzwaniem, budzącym szereg wątpliwości. Bardzo często spotykamy się z licznymi pytaniami Rodziców, dotyczącymi szczegółów organizacyjnych każdego wyjazdu. Dlatego, mając na uwadze Państwa oczekiwania postanowiliśmy w katalogu Akademii Szkrabusiów zamieścić odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Mamy nadzieję, że przynajmniej część z nich dostarczy niezbędnych dla Państwa informacji. Na pozostałe chętnie odpowiemy telefonicznie.
Zapraszamy do krótkiej lektury :)

KTO BĘDZIE OPIEKOWAŁ SIĘ MOIM DZIECKIEM?
To bardzo ważne pytanie, gdyż właśnie od KADRY PEDAGOGICZNEJ w znacznym stopniu zależy bezpieczeństwo i udany wypoczynek Państwa dzieci. Dlatego, przywiązujemy szczególną wagę do doboru kadry pedagogicznej. Wszystkie osoby wyjeżdżające na nasze kolonie, przechodzą złożony proces rekrutacji (podczas którego wnikliwie sprawdzamy ich kompetencje i przygotowanie merytoryczne), zakończony dodatkowym szkoleniem, uwzględniającym wszelkie nowinki dotyczące potrzeb uczestników.
Zatrudniamy osoby sprawdzone, doświadczone, posiadające odpowiednie uprawnienia. Kadrę Jaworzyny stanowią głównie stali wychowawcy i kierownicy współpracujący z nami od lat, jednak nie zamykamy się na nowe osoby, które wnoszą wiele inicjatywy i nowej energii.

CZY KARTA KOLONIJNA JEST KONIECZNA?
Właściwie i wyczerpująco wypełniona karta kolonijna jest bardzo ważnym, podstawowym dokumentem każdego wyjeżdżającego dziecka. Druk karty otrzymują Państwo wraz z umową uczestnictwa, ale znajduje się on również pod każdą imprezą na stronie internetowej oraz w menu głównym - zakładka DLA RODZICÓW - Dokumenty.
Prosimy o podanie jak największej ilości informacji o stanie zdrowia dziecka (przyjmowane leki, alergie, schorzenia), zainteresowaniach, predyspozycjach. Niezmiernie ważne są też aktualne numery telefonów do rodziców lub opiekunów, pod którymi możemy się z Państwem skontaktować podczas wypoczynku dziecka. Karta kolonijna powinna zostać zwrócona do biura najpóźniej na 7 dni przed datą wyjazdu, tak aby kadra pedagogiczna mogła się z nią zapoznać przed rozpoczęciem kolonii.
W karcie kolonijnej znajduje się również rubryczka dotycząca ORZECZENIA LEKARSKIEGO o stanie zdrowia dziecka. Jest to dodatkowe (nieobowiązujące zgodnie z przepisami) miejsce, w którym ze względu na bezpieczeństwo powierzonych naszej opiece dzieci, prosimy o zaopiniowanie lekarza, czy dany uczestnik nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w konkretnej kolonii, których Rodzic mógł nie przewidzieć. W przypadku braku możliwości uzyskania podpisu lekarza, niezbędny będzie w tym miejscu podpis Rodzica lub Opiekuna.

CZY WYPOSAŻYĆ DZIECKO W TELEFON KOMÓRKOWY?
Na naszych koloniach nie wprowadzamy zakazu posiadania telefonu komórkowego, jednak ze względu na organizację wypoczynku i doświadczenie, sugerujemy konkretne godziny, podczas których dzieci będą mogły swobodnie porozmawiać ze stęsknionymi Rodzicami.
Dobrze jest ustalić z dzieckiem jeszcze przed wyjazdem o jakiej porze będą się Państwo z nim kontaktowali. Programy naszych kolonii nie pozwalają na nudę. Dzieci mają wypełniony czas, zajęcia są realizowane na terenie ośrodka i poza nim. Noszenie telefonu cały dzień przy sobie jest zwyczajnie dla dziecka niewygodne i może spowodować jego łatwe zgubienie.
Z doświadczenia wiemy, że wieczorne rozmowy, często wywołują „nocne tęsknotki”, powodujące problemy z zaśnięciem. Najlepsze godziny do kontaktu z dzieckiem to pory posiłków oraz popołudniowego odpoczynku. Podczas ciszy poobiedniej istnieje również możliwość skontaktowania się z wychowawcami przebywającymi na kolonii, do których numery telefonów rozdawane są na zbiórkach.

CO TO JEST „TELEFON ALARMOWY” ?
W trakcie sezonu wakacyjnego oddajemy do Państwa dyspozycji nasze numery alarmowe, czynne 24 godziny na dobę. Numer alarmowy można znaleźć na informacjach wyjazdowych rozdawanych dla przypomnienia na zbiórkach oraz na naszej stronie internetowej. Gwarantujemy dyskrecję oraz pomoc nawet w najbardziej nietypowych sprawach związanych z wypoczynkiem Państwa dziecka na naszej kolonii. Dodatkowo, w sprawach pilnych lub delikatnych, na każdej informacji wyjazdowej znajduje się również bezpośredni numer do Dyrektora biura, gwarantujący szybkie podjęcie działań w celu rozwiązania ewentualnego problemu.

CZY NA AKADEMII BĘDĄ RÓWIEŚNICY MOJEGO DZIECKA?
Gwarantujemy, iż Państwa dzieci będą zakwaterowane w pokojach z rówieśnikami lub uczestnikami, między którymi różnica wieku nie będzie większa niż 3 lata różnicy. Sprzedaż imprez jest cały czas monitorowana. Uczestnicy są odpowiednio dopasowani do grup wiekowych, tak aby zwiększyć ich poczucie bezpieczeństwa oraz przyspieszyć aklimatyzację.

NIE WIEM CZY MOJE DZIECKO JEST WYSTARCZAJĄCO SAMODZIELNE?
Każda nasza akademia niesie ze sobą naukę dobrych zachowań, które dzieci przyswajają przebywając w grupie. Zwracamy uwagę na zachowanie porządku wokół siebie, higienę osobistą, dobór stroju do panującej aury, samodzielne spożywanie posiłków. Oczywiście nad wszystkimi czynnościami czuwa kadra gotowa do pomocy. Szczególnie polecamy Akademię Szkrabusiów ze specjalną akcją „DZIELNI – SAMODZIELNI”, którą w tym roku organizujemy w Małym Cichym, podczas której poświęcimy specjalny blok zajęć na czynności usamodzielniające.

A JAK WYGLĄDAJĄ INNE ASPEKTY BEZPIECZEŃSTWA DZIECI?
Transport – jeden z ważniejszych aspektów bezpiecznego wypoczynku. Pracujemy ze sprawdzonymi przewoźnikami, którzy mają zadbany, bezpieczny i komfortowy tabor oraz doświadczonych kierowców.
Obiekty – wszystkie obiekty ujęte w katalogu Akademii Szkrabusiów zostały przez nas skrupulatnie sprawdzone. Większość z nich jest do wyłącznej dyspozycji naszego biura, co znacznie podnosi komfort wypoczynku dzieci. Wybierając obiekt zwracamy uwagę na jego infrastrukturę – zaplecze sportowe, rekreacyjne, świetlice, sale do wspólnych zabaw. Zależy nam aby dzieci mieszkały w komfortowych pokojach (większość pokoi z łazienkami), bez łóżek piętrowych. Ważny jest też stosunek właścicieli obiektów do grup kolonijnych – pracujemy tylko z tymi, którzy tak jak my lubią dzieci.
Kuratorium – każdy nasz wyjazd jest zgłaszany do Kuratorium Oświaty. Od tego roku kuratoria będą udostępniały na stronach internetowych bazę zgłoszonego do nich wypoczynku dzieci i młodzieży, dzięki czemu będą mogli Państwo samodzielnie sprawdzić zgłoszenie kolonii.

CZY MUSZĘ WYKUPIĆ UBEZPIECZENIE?
Każdy uczestnik naszego krajowego wyjazdu jest ubezpieczony od NNW (Następstw Nieszczęśliwych Wypadków). Suma ubezpieczenia zależna jest od profilu wyjazdu. Istnieje również możliwość wykupienia dodatkowego wariantu ubezpieczenia, np. kosztów rezygnacji lub związanego z przerwaniem uczestnictwa w imprezie (warunki ubezpieczenia dostępne są w naszych biurach oraz na naszej stronie internetowej).

Jesteśmy otwarci na Państwa sugestie, które szczególnie sobie cenimy, dlatego uruchomiliśmy e-mail: opinie@jaworzyna.com.pl, gdzie mogą Państwo dzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami i opiniami na temat pracy kadry w czasie trwania oraz po zakończeniu Akademii.