O nas // Aktualności


Poradnik Szkrabusia 2020 - Odpowiadamy na pytania :)


KTO BĘDZIE OPIEKOWAŁ SIĘ MOIM DZIECKIEM?

To bardzo ważne pytanie, gdyż właśnie od KADRY PEDAGOGICZNEJ w znacznym stopniu zależy bezpieczeństwo i udany wypoczynek Państwa dzieci. Wszystkie osoby wyjeżdżające na nasze kolonie letnie i zimowe, przechodzą złożony proces rekrutacji (podczas którego wnikliwie sprawdzamy ich kompetencje i przygotowanie merytoryczne), zakończony dodatkowym szkoleniem. Zatrudniamy osoby sprawdzone, doświadczone, posiadające odpowiednie uprawnienia. Kadrę Jaworzyny stanowią głównie stali wychowawcy i kierownicy współpracujący z nami od lat, jednak nie zamykamy się na nowe osoby, które wnoszą wiele inicjatywy i nowej energii.

CZY KARTA KOLONIJNA JEST KONIECZNA?

Wypełniona karta kolonijna jest ważnym, podstawowym dokumentem każdego wyjeżdżającego dziecka. Druk karty otrzymują Państwo wraz z umową uczestnictwa, znajduje się on również pod każdą imprezą na stronie internetowej oraz w menu głównym – zakładka DLA RODZICÓW – Dokumenty. Prosimy o podanie jak największej ilości informacji o stanie zdrowia dziecka (przyjmowane leki, alergie, schorzenia), zainteresowaniach, predyspozycjach. Ważne są też aktualne numery telefonów do rodziców lub opiekunów, pod którymi możemy się z Państwem skontaktować. Karta kolonijna powinna zostać zwrócona do biura najpóźniej na 7 dni przed datą wyjazdu, tak aby kadra pedagogiczna mogła się z nią zapoznać przed rozpoczęciem kolonii.

CZY WYPOSAŻYĆ DZIECKO W TELEFON KOMÓRKOWY?

Na naszych koloniach nie wprowadzamy zakazu posiadania telefonu komórkowego, jednak ze względu na organizację wypoczynku sugerujemy konkretne godziny, podczas których dzieci będą mogły swobodnie porozmawiać z Rodzicami. Z doświadczenia wiemy, że wieczorne rozmowy, często wywołują „nocne tęsknotki”, powodujące problemy z zaśnięciem. Najlepsze godziny do kontaktu z dzieckiem to pory posiłków oraz popołudniowego odpoczynku. Podczas ciszy poobiedniej istnieje również możliwość skontaktowania się z wychowawcami przebywającymi na kolonii, do których numery telefonów rozdawane są na zbiórkach. Noszenie telefonu cały dzień przy sobie jest dla dziecka zwyczajnie niewygodne i może spowodować jego łatwe zgubienie.

CO TO JEST „TELEFON ALARMOWY”?

W trakcie sezonu wakacyjnego oddajemy do Państwa dyspozycji nasze numery alarmowe, czynne 24 godziny na dobę, które znajdują się na informacjach wyjazdowych. Gwarantujemy dyskrecję oraz pomoc nawet w najbardziej nietypowych sprawach związanych z wypoczynkiem Państwa dziecka na naszych obozach. Dodatkowo, w sprawach pilnych lub delikatnych, na każdej informacji wyjazdowej znajduje się również bezpośredni numer do Dyrektora biura, gwarantujący szybkie podjęcie działań w celu rozwiązania ewentualnego problemu.

CO TO JEST „TELEFON ALARMOWY”?

W trakcie sezonu wakacyjnego oddajemy do Państwa dyspozycji nasze numery alarmowe, czynne 24 godziny na dobę, które znajdują się na informacjach wyjazdowych. Gwarantujemy dyskrecję oraz pomoc nawet w najbardziej nietypowych sprawach związanych z wypoczynkiem Państwa dziecka na naszej kolonii. Dodatkowo, w sprawach pilnych lub delikatnych, na każdej informacji wyjazdowej znajduje się również bezpośredni numer do Dyrektora biura, gwarantujący szybkie podjęcie działań w celu rozwiązania ewentualnego problemu.

CZY NA AKADEMII BĘDĄ RÓWIEŚNICY MOJEGO DZIECKA?

Gwarantujemy, iż Państwa dzieci będą zakwaterowane w pokojach z rówieśnikami lub uczestnikami, między którymi różnica wieku nie będzie większa niż 3 lata różnicy, tak aby zwiększyć ich poczucie bezpieczeństwa oraz przyspieszyć aklimatyzację.

NIE WIEM CZY MOJE DZIECKO JEST WYSTARCZAJĄCO SAMODZIELNE?

Każda nasza akademia niesie ze sobą naukę dobrych zachowań, które dzieci przyswajają przebywając w grupie. Zwracamy uwagę na zachowanie porządku wokół siebie, higienę osobistą, dobór stroju do panującej aury, samodzielne spożywanie posiłków. Szczególnie polecamy Akademię Szkrabusiów ze specjalną akcją „DZIELNI–SAMODZIELNI”, którą organizujemy w Małym Cichym, gdzie poświęcimy specjalny blok zajęć na czynności usamodzielniające.

A JAK WYGLĄDAJĄ INNE ASPEKTY BEZPIECZEŃSTWA DZIECI?

Transport – pracujemy ze sprawdzonymi przewoźnikami, którzy mają zadbany, bezpieczny i komfortowy tabor oraz doświadczonych kierowców.
Obiekty – wszystkie obiekty ujęte w katalogu Akademii Szkrabusiów zostały przez nas skrupulatnie sprawdzone. Większość z nich jest do wyłącznej dyspozycji naszego biura, co znacznie podnosi komfort wypoczynku dzieci. Wybierając obiekt zwracamy uwagę na jego infrastrukturę – zaplecze sportowe, rekreacyjne, świetlice, sale do wspólnych zabaw. Zależy nam aby dzieci mieszkały w komfortowych pokojach (większość pokoi z łazienkami i bez łóżek piętrowych).
Kuratorium – każdy nasz wyjazd jest zgłaszany do Kuratorium Oświaty, które udostępnia na stronach internetowych bazę zgłoszonego do nich wypoczynku dzieci i młodzieży, dzięki czemu będą mogli Państwo samodzielnie sprawdzić zgłoszenie kolonii.

CZY MUSZĘ WYKUPIĆ UBEZPIECZENIE?

Każdy uczestnik naszego krajowego wyjazdu jest ubezpieczony od NNW (Następstw Nieszczęśliwych Wypadków). Suma ubezpieczenia zależna jest od profilu wyjazdu. Istnieje również możliwość wykupienia dodatkowego wariantu ubezpieczenia, np. kosztów rezygnacji lub związanego z przerwaniem uczestnictwa w imprezie (warunki ubezpieczenia dostępne są w naszych biurach oraz na naszej stronie internetowej).

Jesteśmy otwarci na Państwa sugestie, które szczególnie sobie cenimy, dlatego uruchomiliśmy e-mail: opinie@jaworzyna.com.pl, gdzie mogą Państwo dzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami i opiniami na temat pracy kadry w czasie trwania oraz po zakończeniu Akademii.